General Motors cieš miljardu dolāru zaudējumus Ķīnā

Ķīna ir kļuvusi par arvien grūtāku tirgu ārvalstu automašīnu ražotājiem, jo ​​BYD un citi vietējie uzņēmumi paaugstina savu kvalitāti un samazina izmaksas. Tagad valsts subsidē arī savus pašmāju automašīnu ražotājus.

General Motors (GM) ir paziņojis, ka šā gada ceturtajā ceturksnī tam būs jāuzņemas pārstrukturēšanas izmaksas vairāk nekā 5 miljardu ASV dolāru (4,8 miljardu eiro) apmērā un jānoraksta aktīvi, jo tā kopuzņēmumi ar Ķīnu ir nesekmīgi.

Regulatīvajā dokumentācijā Detroitas automašīnu ražotājs paziņoja, ka nākamā gada sākumā paziņos par rezultātiem par 2,6 miljardiem dolāru (2,5 miljardiem eiro) līdz 2,9 miljardiem dolāru (2,8 miljardiem eiro). Turklāt GM iekasēs pārstrukturēšanas izmaksas 2,7 miljardu dolāru (2,6 miljardu eiro) vērtībā, lielāko daļu no tām ceturtajā ceturksnī.

Bezskaidras naudas nodevas samazinās uzņēmuma neto ienākumus, taču tās neietekmēs koriģētos ienākumus pirms nodokļu nomaksas, teikts GM iesniegumā ASV Vērtspapīru un biržu komisijai.

GM jau gadiem ilgi pieder 50% kopuzņēmuma ar SAIC General Motors Corp., un tam ir arī citi kopuzņēmumi, tostarp finanšu nodaļa. Šie uzņēmumi agrāk bija uzticams uzņēmuma kapitāla ienākumu avots, taču pagājušajā gadā tie ir radījuši zaudējumus.

Uzņēmumi no janvāra līdz septembrim zaudēja 347 miljonus ASV dolāru (331 miljonu eiro), salīdzinot ar 353 miljonu ASV dolāru (337 miljonu eiro) peļņu 2023. gada tajā pašā periodā. Tomēr GM sagaida, ka visa gada tīrā peļņa būs 10,4 miljardi ASV dolāru (9,9 miljardi EUR) līdz 11,1 miljardiem dolāru (10,6 miljardiem eiro).

Ķīna ir kļuvusi par arvien grūtāku tirgu ārvalstu automobiļu ražotājiem, jo ​​BYD un citi vietējie uzņēmumi paaugstina to kvalitāti un samazina izmaksas. Valsts arī subsidē savus vietējos automašīnu ražotājus.

Galvenais kopuzņēmums ar SAIC, ko sauc par SGM, pabeidz pārstrukturēšanas darbības, kuras, pēc amerikāņu autoražotāja domām, “risinās tirgus izaicinājumus un konkurences apstākļus”, teikts GM trešdienas iesniegumā.

GM trešā ceturkšņa peļņas konferences zvanā finanšu direktors Pols Džeikobsons sacīja, ka pārstrukturēšana Ķīnā vēl nav sākusies, taču, pēc viņa teiktā, pārdošanas apjomi pieaug un krājumi ir samazinājušies.

Izpilddirektore Mērija Barra sacīja, ka Ķīna ir sarežģīta vide, jo dažiem vietējiem zīmoliem “šķiet, ka prioritāte nav rentabilitāte, viņi noteikti piešķir prioritāti ražošanai”. Viņa sacīja, ka GM tur var pelnīt naudu citādā veidā, koncentrējoties uz jaunu pikapu un importējot premium klases transportlīdzekļus.

Pirms trešdienas atklāšanas zvana General Motors akcijas samazinājās par 3%.

 

Leave a Comment